Schitul Țibucani

Schitul Țibucani

luni, 12 decembrie 2016

Top 50 de întrebări care îți vor elibera mintea! Par simple, dar pot avea un efect incredibil


Pot părea simple, însă pot avea un efect practic asupra vieții noastre. Mai exact, răspunzând la aceste întrebări ne permite să depășim problemele care ne deranjează în subconștient.

Nu sunt răspunsuri “Corect” și “Greșit”, ci doar trebuie să formulezi un răspuns instinctiv, fără să te gândești prea mult:

1. Câți ani crezi că ai avea dacă nu ai ști ce vârstă ai?
2. Ce este mai rău: să experimentezi eșecul sau să nu accepți provocarea?
3. Dacă viața este atât de scurtă, de ce pierdem atât de mult timp făcând lucruri care ne displac și, în același timp, făcând atât de puține lucruri care ne plac?
4. Dacă ți s-a terminat programul de muncă și totul e gata, terminat, ce ai făcut mai mult – ai muncit sau ai vorbit?
5. Dacă ai putea schimba un singur lucru în lume, care ar fi acela?
6. Dacă fericirea ar însemna bani, ce tip de muncă te-ar face bogat?
7. Faci ceva în care crezi sau doar încerci să crezi în ceea ce faci?
8. Dacă ai ști că vei trăi doar până la 40 de ani, ce ai schimba astfel încât să-ți trăiești viața cât de bine poți?
9. În ce măsură controlezi ceea ce se întâmplă în viața ta?
10. Ce este mai important pentru tine: să faci lucrurile corect sau să faci ce e corect?
11. Iei prânzul cu trei oameni pe care îi respecți și îi apreciezi. Ei încep să îl critice pe unul dintre cei mai buni prieteni ai tăti, fără să știe că el sau ea îți este prieten bun. Critica lor este nedreaptă și ofensatoare. Ce ai face?
12. Dacă ai putea să îi dai unui copil doar un singur sfat despre viață, care ar fi acela?
13. Ai încălca legea pentru a salva pe cineva iubit?
14. Ai crezut vreodată că cineva este nebun înainte să te decizi că, de fapt, este un geniu?
15. Ce faci în viață și te face diferit de alte persoane?
16. De ce ceea ce te face pe tine fericit nu-i face și pe alții?
17. Ce ai vrut mereu să faci, însă nu ai făcut niciodată? Ce te-a oprit în a face acel lucru?
18. Ești atașat de ceva de care ar fi trebuit să te desparți cu mult timp în urmă?
19. Dacă cineva ți-ar oferi șansa să te muți de tot la o altă întrebare, unde te-ai duce și de ce?
20. Apeși butonul din lift de mai multe ori? Crezi că acest lucru grăbește lucrurile?
21. Ce ai prefera să fii: un geniu cu probleme sau un prost fericit?
22. De ce tu ești tu?
23. Dacă ai putea deveni prieten cu tine, ai să fii prieten cu o astfel de persoană?
24. Ce e mai rău: să-ți vezi cel mai bun prieten că se mută într-o altă țară sau să trăiți unul lângă altul, însă să fiți despărțiți?
25. Pentru ce ești cel mai recunoscător?
26. Ce ai alege: să pierzi toate amintirile sau să nu mai ai niciodată unele noi?
27. Poți să înveți vreodată adevărul fără să te lupți pentru asta?
28. Cea mai mare frică a ta a devenit vreodată reală?
29. Îți amintești cât de nefericit erai în urmă cu cinci ani? Are vreo importanță acum?
30. Care este cea mai frumoasă amintire din copilărie? De ce e cea mai frumoasă?
31. Ce evenimente sau experiențe din trecut te-au făcut să simți că trăiești cu adevărat?
32. Dacă nu acum, atunci când?
33. Dacă încă nu ai obținut ceva anume, atunci ce ai de pierdut?
34. Ai simțit vreodată că ai avut un moment real de conexiune cu cineva, chiar dacă niciunul dintre voi nu a spus nimic?
35. Este vreodată posibil să știi cu certitudine ce e bine și ce e rău?
36. Dacă ți s-ar oferi un milion de dolari, ai demisiona de la locul de muncă?
37. Ce ți-ai dori mai mult: multă muncă pe care trebuie să o faci sau o cantitate mică de muncă pe care îți place să o faci?
38. Ai avut vreodată sentimentul că ai trăit deja ziua de azi de sute de ori?
39. Când a fost ultima oară când ai acționat fără să ai un plan clar în minte, dar cu credință în inimă că se poate realiza?
40. Dacă toți cei pe care îi cunoști ar muri mâine, pe cine ai vizita pentru ultima dată?
41. Ai da 10 ani din viața ta pentru a avea faimă mondială?
42. Care este diferența dintre viață și existență?
43. Când va veni acel moment în care îți vei asuma riscul și vei face ceea ce crezi tu că e corect?
44. Dacă învățăm din greșelile noastre, de ce ne e frică să le facem?
45. Ce ai fi în stare să faci diferit dacă ai ști că nimeni nu te va judeca?
46. Când a fost ultima oară când ți-ai auzit propriile bătăi ale inimii?
47. Ce este ceea ce iubești? Acțiunile tale recente au exprimat această iubire?
48. Ești în stare să distingi ceea ce ai făcut ieri de ceea ce ai făcut în fiecare zi în ultimii cinci ani? Dar ceea ce ai făcut cu o alaltăieri?
49. Iei deciziile singur sau cineva le ia pentru tine?
50. Care este cea mai importantă promisiune pe care ți-ai făcut-o?

2 comentarii:

  1. Interesante întrebări, dar păcat că nu avem şi răspunsurile concrete.
    Eu, totuşi, am răspuns.

    1. 35 ani
    2. Să experimentezi eşecul.
    3. Pentru că nu avem minte, pentru că nu ştim să ne bucurăm de viaţă cu adevărat.
    4. Dacă am avut de muncă, cu siguranţă am muncit mai mult.
    5. Aş schimba necredincioşii în credincioşi.
    6. Aş picta, aş face lucruri creative, aş scrie, aş construi machete şi aş face ouă încondeiate.
    7. Mai degrabă încerc să cred ceea ce fac decât să fac ceva în care cred.
    8. I-aş insufla credinţă copilului meu cât aş putea de mult. Regret că nu am făcut lucrul ăsta la timp. Este singurul lucru pe care-l regret cu adevărat că nu l-am făcut.
    9. În nicio măsură. Nu noi putem controla viaţa noastră, oricât ne-am dori-o. Suntem controlaţi, gândiţi, chiar dacă nu ne place să recunoaştem.
    10. Să fac ceea ce este corect.
    11. Probabil aş încerca să-i iau apărarea celui din urmă, dar nu atât de mult încât cei prezenţi să se prindă că ar fi ceva între mine şi prietenul meu.
    12. Să-şi urmeze întotdeauna conştiinţa. Dacă simte că-l mustră conştiinţa pentru ceva, atunci să n-o facă.
    13. Clar, da.
    14. Probabil că da.
    15. Nu ştiu. Scriu, picte, probabil lucruri pe care nu multă lume le face.
    16. Pentru că fiecare are viziunea lui, fiecare are propria sa educaţie, propiile convingeri care nu neapărat coincid cu ale mele.
    17. Aş fi vrut să fac medicina. Nu am făcut-o pentru că e prea mult de învăţat şi nu mă duce capul, plus că mi se face rău când văd sânge.
    18. De ceva anume cred că nu, dar de cineva cu siguranţă.
    19. Nu, nu aş pleca. Decât poate tot în România, dar în alt oraş. M-aş muta la munte, departe de lumea dezlănţuită.
    20. Nu apăs de mai multe ori, ci o singură dată. Doar nu vreau să blochez liftul.
    21. Un prost fericit.
    22. Asta nu ştiu să răspund. Oare dacă eram altcineva ar fi fost mai bine? Şi asta depinde. Depinde cine aş fi fost.
    23. Cred că nu. Sunt rece, distantă şi nu mă ataşez decât foarte rar de anumite persoane.
    24. Să văd că celălalt prieten s-a mutat într-o altă ţară. Gândul că nu-l pot vedea, că nu pot comunica cu el este oribil. Dacă tot îmi este prieten, să fie cu adevărat, nu prin scrisori.
    25. Pentru sănătatea mea şi a celor dragi.

    RăspundețiȘtergere
  2. 26. Să le pierd pe cele vechi. Ca să nu mai am amintiri noi înseamnă să mor în clipa asta.
    27. Cred că nu. Trebuie să munceşeşti, să te zbaţi, să lupţi pentru asta.
    28. Nu încă şi nu mi-o doresc de fel.
    29. Da, cred că nu mai are. Dar asta pentru că între timp am ce mi-am dorit. Dacă nu aş fi avut, aş fi trăit în acea nefericire şi acum.
    30. Amintirea clipelor petrecute în familie, cu toţii strânşi în jurul mesei, cu ocazia aniversărilor sau sărbătorilor.
    31. Atunci când am fost la Bucureşti şi când mi s-a spus că mi s-a micşorat chistul de la 3,5 cm la 8 mm.
    32. Da. Ar trebui să facem totul acum, să nu mai tot amânăm.
    33. Fiecare a obţinut câte ceva, mai mult sau mai puţin. Doar nu vrem să pierdem ceea ce am obţinut până acum, indiferent cât de mic este.
    34. Da, cred că da. De fapt, nu există om pe lumea asta să nu fi trăit aşa ceva.
    35. Nu prea. Sunt situaţii în viaţă când eşti în dilemă rău de tot.
    36. Probabil că da. M-aş apuca de altceva, nu ştiu.
    37. O cantitate mai mică de muncă, dar pe care mi-ar plăcea să o fac.
    38. Cred că nu. Fiecare zi are ceva nou. Mai mult rele decât bune, dar asta e.
    39. Nu mai ştiu să zic. Ah, ba da. Când mi-am luat biletele de avion pentru Bruxelles sau Atena. Habar nu aveam dacă într-adevăr voi pleca sau nu.
    40. Pe fata mea.
    41. Doamne fereşte!!! Nuuuu... Viaţa e prea scumpă pentru o faimă trecătoare.
    42. Diferenţă de nuanţă, nicidecum de context.
    43. Păi... cam fac ceea ce cred că este corect. Riscuri sunt în orice acţiune în viaţa asta, dar dacă ar exista posibilitatea să aleg să fac ceva fără riscuri, atunci varianta asta aş alege-o.
    44. Probabil pentru că ştim că nu e bine. Vocea conştiinţei ne şopteşte aşa ceva.
    45. Dacă se pune problema astfel, înseamnă că acel ceva este un lucru nu tocmai bun, din moment ce vei fi judecat. Nu contează de cine. Înseamnă că ai face un lucru rău. Probabil aş extermina musulmanii.
    46. Zilele astea. Îmi iau zilnic tensiunea.
    47. Ceea ce iubesc? Iubesc viaţa şi pe copilul meu. Da, cred că da. Tocmai i-am dăruit un cadou, de sărbători: un cort.
    48. Probabil că da. Poate nu exact, dar în mare, ştiu.
    49. Le iau singură.
    50. Să fac tot ce pot pentru mântuirea sufletului meu. Parcă nici nu aş vrea să depun armele în toată lupta asta. Premiul e prea mare ca să renunţ.

    RăspundețiȘtergere